tiistai 11. tammikuuta 2011

Vesijumppaa

Olin eilen ensimmäistä kertaa vesijumpassa (nythän olen tietenkin lajin asiantuntija), joten tein siitä pienen esittelyn. Tottakai myöhästyin tunnin alusta (no, ehkä minuutin) mutta pääsin sentään paikalle, koska rakas epävirallinen personal trainerini minua muistutti asiasta. Olin autuaasti unohtanut jumpan mutta olipa onni että menin.

Ensimmäiseksi sain lantiolleni vesijuoksuvyön ja pulahdin altaaseen muiden jumppaajien sekaan. Pelkäsin että olisimme altaassa kuin sillit suolassa mutta asiahan ei ollutkaan niin. Aloitimme vesijuoksulla, joka oli teknisesti helpompaa kuin olin luullut. Sitten oli jumppaosuus, joka koostui hyvin monipuolisista liikkeistä. Osansa saivat sekä kädet, jalat että vatsa ja tehokkaana vastuksena toimi tietenkin vesi (ette varmaan arvanneet?:)). Koko jumppa juoksuineen kesti 45 minuuttia ja olin aika puhki sen jälkeen. Harmitti vain kun olin unohtanut laudeliinan kotiin enkä päässyt saunaan. Meidän uimahallissammehan ei siis ole edes niitä semmoisia paperisia alusia tarjolla, mur... 
 
Tosiasiahan on kyllä se, että en minä mitään vesijumppaa olisi varmaan koskaan tullut ajatelleeksi ellei polveni olisi viime keväänä posahtanut rikki. Lokakuisen leikkauksen seurauksena olin tietenkin fysioterapiassa ja terapeutti suositteli vesiliikuntaa. No, minähän nyt viimein sain mentyä, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan, vai mitä? Pitää vielä ottaa polven kanssa rauhassa ja esimerkiksi rintauintia en vielä pysty menemään koska potkut eivät tunnu jalassa kovinkaan mukavilta.

Vesiliikunta on muutenkin hyvä liikuntamuoto juuri niveliä ajatellen. Vesijumppaahan taidetaan pitää vähän vanhempien ihmisten (lue mummojen) lajina, mutta minä suosittelen sitä ihan kaikille jotka vähänkin vedestä ja ryhmäliikunnasta tykkäävät. Tunnustan, itsekin pidin sitä mummolajina, vaan en enää. Okei, taisin kyllä olla nuorin eilen, mutta so what?

Vielä loppuun ei-niin-täydellisesti-aiheeseen-sopiva kuva. (Katsokaa muuten Pieni merenneito, jos ette ole nähneet, siinäpä vasta hyvä leffa!)
 

Ei kommentteja: