perjantai 13. tammikuuta 2012

Superlääke flunssaan

Äitini opasti minua tekemään supertehokasta flunssajuomaa tuossa marras-joulukuussa, kun olin kipeänä. Nyt kun monella tuntuu taas olevan nuhaa ja yskää sekä muuta mukavaa, niin ajattelin suositella inkiväärijuomaa. On muuten tehokasta! Kannattaa nauttia myös ennaltaehkäisevästi, minä ainakin teen niin. Juurikin kiehautin kannullisen odottamaan. 

Tässä ohje:

Tarvitset 
inkivääriä (se on se semmoinen vänkyrä, beigen värinen juuriasia vihannesosastolla)
vettä
hunajaa


Paloittele inkivääriä siivuiksi, mitä enemmän sen parempi. Inkivääri saa maistua vahvastikin juomassa. Kiehauta vettä haluamasi määrä, juomaa voi tehdä mukillisen tai sitten vaikka koko kannullisen. Kaada kuuma vesi inkiväärisiivujen päälle ja anna hautua. Tässäkin mitä kauemmin sen parempi. Muutama tunti ainakin. Tällöinhän juoma on tietenkin jäähtynyt, joten lämmitä (kannattaa myös siivilöidä inkiväärinpalaset pois), lisää reilu teelusikallinen hunajaa mukilliseen ja nauti.


1 kommentti:

Linda kirjoitti...

Yes indeed :D Mä en oo mikään inkiväärifani mutta on se kyllä ok. Sun pitää joskus tehdä mulle jotain ruokaa mihin laitat esim. sitä tahnaa. Sit ku tuun joskus teille kylään, pitkästä aikaa :)