tiistai 3. toukokuuta 2011

Huonoa onnea ja vappujuhlia

Täällä taas pitkästä aikaa! Viimeksihän kirjoittelin ennen Ruotsin reissua. Ja se olikin sellainen reissu etten jotenkin jaksanut päivittää blogia enkä myöskään lukea lemppariblogejani. En tiedä mistä tämä johtui, mutta en vaan halunnut edes avata konetta. Mutta nyt olen palannut! :)

Ruotsin matka oli mainio ruuan ja seuran suhteen, mutta itse matkustaminen olikin jotain muuta. Lentoyhtiön sekoilun vuoksi menetin mm. tuliaisviskipullon, itkin harmituksesta julkisella paikalla ja matkatavarani sain vasta lauantai-iltana kun jo sunnuntaina palasin Suomeen. Lisäksi sain virtsatietulehduksen ja bussikuski huusi minulle. Hyvää pääsiäisessä oli kuitenkin esimerkiksi tankoparsa, jota maistoin ensimmäistä kertaa. Namia!

Kotiuduin tiistaina 26. päivä, kun olin ollut ihanan ystävän luona Helsingissä Ruotsista palattuani ja sitten alkoikin vappunaamiaisten valmistelu. Synttärini olivat virallisesti eilen, mutta bileet pidimme lauantaina. Teemana oli leffat ja tv. Minä olin Myrkkymuratti! Vaihtoehtoina olivat Charlie Chaplin ja Black swan. Myrkkymuratti vei kuitenkin voiton.

Mr. Mallorca & Poison Ivy
Meillä oli paras asu-äänestys ja Mr. Mallorca vei voiton! Palkintona oli 10 euron lahjakortti Filmtowniin. Vien kyllä osan kunniasta, koska myötävaikutin suuresti asun syntyyn hankkimalla mm. kengät, paidan ja lakin :) Ja sukat ovat minun...
Oma asuni oli ommeltu tavallisesta, vihreästä trikoosta (kiitos avusta, äiti!) ja muratin lehdet leikkasin askarteluhuovasta sabluunan avulla. Suihkutin jokaisen lehden kärjet erikseen kultaspraylla. Kun ne olivat kuivuneet, liimasin ne mekkoon kuumaliimalla. Mekon sisällä oli liimauksen ajan tyyny, jotta joustavuus pysyi jotenkuten. Siltikin tarvitsin pukemiseen apua ja mekko ei mennyt päälle kuin yläkautta. Ja hyvä niin. Peruukin ostin Punanaamiosta Helsingissä ollessani ja lisäksi minulla oli tekoripset ja maskeerausvärillä maalatut systeemit kulmakarvojen yläpuolella. Sukkahousut löytyivät jo ennestään ja mustiin saappaisiini ompelin muutamia muratinlehtiä. En ehtinyt etsiä vihreitä saappaita, kuten olin suunnitellut. Tein pippaloihin kakunkin, jonka sovelsin Kinuskikissan mahtavista ohjeista.


Olisin halunnut värjätä marsipaania tummanvihreäksi, mutta ostin valmista "prinsessakakkuvihreää" koska en ehtinyt paneutua kakkuun niin paljon kuin olisin halunnut. Aion kyllä panostaa enemmän Mikon synttärikakkuun tämän kuun lopulla :)

Nyt aion lähteä pienelle juoksulenkille, koska onhan minun pystyttävä juoksemaan kunnolla piakkoin alkavissa pesispeleissä! Sain vanhemmiltani lahjaksi hienon uuden juoksutakin. Se on oranssi! Mitenkäs on, haluatteko kuvia mahtavista synttärilahjoistani? Alla yksi eläimellinen. 

"Ostetaan sille apinapallo, kun se on itsekin ihan apina koko tyttö!" :) ♥ Huomatkaa myös Pahattaren pää.
Suuri kiitos kaikille bileissä olleille! Kiitos myös onnitteluista. 26 on muuten jotenkin helpompi luku kuin 25, kummaa. Toivottavasti teillä oli parempionninen pääsiäinen ja yhtä loistava vappu kuin minulla!

2 kommenttia:

Sirkku kirjoitti...

ihanaa, että joku viitsii järjestää. Olisinpa päässyt mukaan!

Linda kirjoitti...

Tuut Sirkku sitten seuraaviin! Mä niin tykkään järjestää tällasia että eiköhän niitä ole tulevaisuudessa luvassa :)