perjantai 9. syyskuuta 2011

Kauppakassi

Ommella surautin eilen päällyksen tylsään valkoiseen kangaskassiin. Olen niiiin fiiliksissä! Kassista tuli ihan huisin hieno vaikka itse sanonkin. Minulla oli punaista valkopilkullista kangasta laatikossa, enkä ollut vielä keksinyt mitä haluan siitä tehdä. En siis ole mikään mestariompelija, vaikka haluaisin kyllä olla. Olisi hienoa tehdä vaikkapa mekkoja ja muita vaatteita itselle. Ompelukoneet vain tuntuvat aina menevän epäkuntoon kun minä lähestynkin niitä... No, nyt ei niin käynyt ja ompeluprojekti vei noin 45 minuuttia. Paremmilta ompelijoilta menee varmasti rutkasti vähemmän.

Leikkaa kankaasta kassin mittainen pala tuplana ja jätä saumanvarat. Tässä kohdassa kannattaa sitten leikata suoraan, toisin kuin jotkut kröhöm... Ompele sivut yhteen pussiksi ja käännä oikein päin.
 

Pujota kangaskassi pussin sisään ja neulaa yläreuna kiinni kangaskassiin.


Yläreunaan voi ommella vaikkapa nauhaa, pitsiä, mitä tahansa haluat. Minulla ei sattunut olemaan mitään sellaista ja yksinkertaisuus on aina hyvä :) Ja jos teillä on parempia ja yksinkertaisempia ompeluvinkkejä tämän kassin suhteen, käyttäkää toki niitä. Minä tein omalla tyylillä kun en muuta osaa. Heh.

Valmis!


Alkuperäisidea on Nelliinan blogista. Minulla oli jo tuunausidea kassin suhteen, mutta onneksi en ollut toteuttanut sitä vielä. Tämä oli paljon parempi idea! Haluan kyllä toteuttaa sen toisenkin idean, mutta katsotaan milloin ehtisi. Nyt täytyy rientää, minut hälytettiin töihin. Vähän jänskättää kun en ole ollut yli kolmeen kuukauteen tuolla toisessa duunissa! Olen vähän tällainen jännääjä... 

Hauskaa ja upeaa viikonloppua teille!

Ei kommentteja: