lauantai 26. maaliskuuta 2011

Ihonhoitoa

Käytin aiemmin sekalaisia ihonhoitotuotteita, kokeilin ja testailin. Välillä tuli tietenkin tehtyä hutiostoksia ja muutama puteli jäi hyllyn perälle melkein käyttämättöminä. Ja sitten, ah, tuo pelastava enkeli saapui paikalle ja toi nenäni eteen joukon tuotteita, jotka aivan rehellisesti sanottuna ovat loistavia ja juuri minulle sopivia.

Nyt puhun siis ystävästäni joka on Mary Kay-konsultti. Mary Kay-sarjaa ei myydä kaupoissa, vaan myynti tapahtuu esimerkiksi ihmisten kodeissa ihonhoitotilaisuuksissa. Ja älkää pelätkö, tilaisuudet ovat hyvin rentoja eikä ostopakkoa ole. Sarja sisältää tuotteita sekä meikkaukseen, ihonhoitoon että hiustenhoitoon liittyen. Pääpainotus on kuitenkin ihonhoidossa. Ja siitähän kaikki lähtee, eikö vain? Huono iho ei peity meikin alle vaikka kuinka pakkeloisi ja paksu meikki nyt ei vaan sovi kellekään, ainakaan arjessa.

Mary Kayn myötä löysin myös meikkivoiteen, tai tässä tapauksessa värivoiteen (mikä niiden ero nyt sitten ikinä onkaan...) enkä enää aio vaihtaa! Aina siitä asti kun olen alkanut meikkaamaan, olen etsinyt oikeanlaista värivoidetta sitä kuitenkaan löytämättä. Aina niissä on ollut jokin vika: väärän sävyinen, liian paksu, naamiomainen, oudon hajuinen... Meni melkein kymmenen vuotta että se oikea löytyi! Alla ei värivoiteesta kuvaa ole, mutta muista käyttämistäni Mary Kayn tuotteista kylläkin.

3-in-1 cleanserissa on kolme "ominaisuutta": puhdistaja, kasvovesi ja hellästi kuoriva. Aineessa on pieniä rakeita, jotka tuntuvat miellyttävältä iholla. Ihoahan ei todellakaan tarvitse (eikä saa) kuoria kuin noin kahdesti viikossa, mutta tässä tapauksessa rakeet ovat siis oikeasti pienenpieniä. Aiemmin minulla oli Mary Kayn toinen puhdistussarja hieman nuoremmalle iholle, mutta pidän enemmän tuotteista jossa on vaikkapa juuri kolme tuotetta samassa. Aiemmassa sarjassa oli siis esim. kasvovesi erikseen.


Tämä naamio on kuoriva. Koostumus on savimainen ja naamiota pidetään noin kymmenen minuuttia. Ai että on iho ihanan heleä ja kuulas tämän jälkeen! Pitäneekin taas laittaa...


Ennen ihon puhdistusta poistan tietenkin silmämeikin. Silmämeikinpoistoaineen tulisi olla täysin öljytön, ja vaikka pullossa oleva neste ehkä näyttääkin öljyiseltä, se ei sitä ole. Pulloa pitää ravistaa kovasti ennen käyttöä jotta hoitavat ja puhdistavat nesteet sekoittuvat. Tämän jälkeen kostutetaan vanulappu vedellä ja kaadetaan ainetta päälle. Silmämeikinpoistoaine on oikeastaan ainoa kokeilemistani Mary Kay-tuotteista, johon en ole täysin tyytyväinen. Lappuja täytyy pitää todella kauan luomien päällä ja senkin jälkeen tuntuu, että pitää hinkata kovasti. Muistakaa muuten, ettei silmiä saa hieroa kovakouraisesti, silmänympärysiho kun on kovin herkkää. Ja puhdistushan tapahtuu silmien sisänurkkia kohti. Ei tule ryppyjä sitten niin herkästi! :)


Tehotipat ovat aivan ihana tuote. Kirkas aine on yötehotippa ja vaaleanpunainen puteli aamutehotippa, tai oikeastaan siis päivä. Tippoja laitetaan yksi painallus puhdistuksen jälkeen. Kyllä on iho kaunis näiden myötä!


Kosteusvoide tulee sitten tietenkin viimeisenä. Varmaan arvaattekin, että tämäkin on hyvä tuote? ;) Tai oikeastaan värivoide tulee viimeisenä, se suojaa ihoa viimalta ja muilta vihollisilta. Kaikki tuotteet ovat todella riittoisia, ei tarvi kovinkaan usein olla tilailemassa uusia. Minusta on ihanaa, että on löytynyt todella hyvä tuotesarja, joka on sekä laadukas että riittoisa, eikä minun tarvitse enää kokeilla ja kokeilla ja kokeilla... Pitäisikin taas tilata ihanaihanaihana Mary Kayn Wash and Shave-suihkugeeli (muistaakseni suunnilleen tuon niminen), joka tuoksuu aivan taivaalliselta. Ah... 

Jos siis ette ole vielä tutustuneet Mary Kay-sarjaan, suosittelen sitä kovasti mikäli tilaisuus tulee!

10 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Mulla sama ongelma. Tuntuu, etten vieläkään ole löytänyt sitä oikeaa ihonhoito tuotemerkkiä.! Sun pitää pitää kutsut, jotta pääsen tutustumaan tähän kyseiseen merkkiin.:)

marjo kirjoitti...

meni näköjään anonyyminä. hups. minä se olin.:)

Linda kirjoitti...

Marjo: Oi kyllä juu! Mietin just että täytyis pitää ja että ketä kiinnostaisi kovasti. Hyvähyvä :)

Mari L. kirjoitti...

Eiks se silmämeikinpoistoaine oo sitä ihme ainetta, joka saa ripsetkin kasvamaan? Siitä mä oon aina haaveillu kaikkein eniten Mary Kayn tuotteista mutta en oo raaskinu ostaa. Mut miä oon nyt käyttäny Cliniquen vastaavanlaist tuotetta ja min ripset on ihan kuin uudet :)

Mari L. kirjoitti...

Piti lisätä toi L tonne perää ku tääl on toinenkii Mari. Ku miä en tiiä, tiiätsiä, kumpi on kumpi... :D

Linda kirjoitti...

Aa, enpä taida tietää, nyt kun mainitsit ;)Sitä ainetta se justiinsa on, ja on mun ripset oikein hyvässä kunnossa (en tiedä siitä kasvusta), mutta mua ärsyttää kun vanulappuja sais pitää todella kauan että meikit varmasti lähtis. Enkä edes käytä vedenkestävää. Cliniqu-merkkiä en oo koskaan käyttänyt.

Linda kirjoitti...

Ja tarkoitan siis Clinique ;)

Mari L. kirjoitti...

Mutta kyllä mä uskon, että se aika on sen arvoista :) ei oo sit ainakaa ripset solmussa ja ristissä miten sattuu niin kuin mulla oli ennen. Clinique on hyvä merkki kans ja ehkä vähän halvempi... Oon käyttäny myös niiden naamanpesuainetta, kasvovettä ja naamarasvaa ja finnit katos kokonaa. (Nyt niitä kyl on pari ku oon ollu taas vähän laiskempi ihon hoidossa)

Mari L. kirjoitti...

Ja tarkoitan siis ihonhoidossa... yää vai onks se yhteen vai erikseen? Liian aikaista miettiä... :/

Linda kirjoitti...

Se on yhteen ;) Mä taidan kokeilla seuraavaksi sitä Cliniqueta... Mulle hetitännekaikkiheti, en jaksa oottaa!! ;)