keskiviikko 20. heinäkuuta 2011

Books

Tässä tulee niitä lupaamiani kirjavinkkejä! En aio tehdä mitään syväluotaavia analyyseja vaan kerron mistä itse ko. kirjoissa olen pitänyt ja miksi ne kannattaa lukea. Luvassa on siis scifiä, jännitystä ja muuta huisin huippua :)

Viimeisin lukemani kirja on Ensimmäinen siirtokunta. Sen on kirjoittanyt Justin Cronin ja se on trilogian ensimmäinen osa. Juoni pähkinänkuoressa: 2010-luvulla Yhdysvaltain armeija tekee tutkimuskeskuksessa kokeita erikoisella viruksella. Viruksenkantajat karkaavat erehdyksen seurauksena ulkomaailmaan ja pian maailman ainoa toivo on 6-vuotiaana tutkimuskeskukseen tuotu tyttö nimeltä Amy Bellafonte.
Suoraan sanoen ihan törkeän hyvä kirja, jota en malttanut olla laskematta käsistäni muutoin kuin töihin mennessäni. Juoni saattaa kuulostaa aika tavalliselta mutta teos on kuitenkin aivan ainutlaatuinen! Ainoa ongelma on se miten jaksan odottaa seuraavia osia?!


Maailman paras kirjasarja (Harry Pottereiden lisäksi) on Dan Simmonsin kirjoittama Hyperion-sarja. Siihen kuuluvat neljä kirjaa nimeltä Hyperion, Hyperionin tuho, Endymion ja Endymionin nousu. En pysty kertomaan lyhyesti oikein mitään näistä teoksista joten lukekaa ne mikäli tykkäätte scifistä! Ja nämä luettuaan on jokainen kyllä sanaton.


Mainioksi kesälukemiseksi suosittelen lämpimästi Michael Enden Tarinaa vailla loppua. Tämä fantasiakirja vie mukanaan ensisivuilta lähtien. Kirjassa nuori Bastian-poika saa käsiinsä erikoisen kirjan, joka kertoo paikasta nimeltä Fantasia. Fantasiaa uhkaa suuri Ei Mikään ja pian Bastian huomaa olevansa olennainen osa tarinaa...Lukekaa ihmeessä itse lisää! Pienenä rakastin kirjasta tehtyjä leffoja ja ihmettelen miksei tätä kirjaa saati dvd:itä löydy hyllystäni vieläkään.


Erlend Loen hykerryttävä Supernaiivi on myöskin aivan mahtava kirja. Se kertoo 25-vuotiaasta henkilöstä joka törmää syvään henkilökohtaiseen kriisiin. Hän alkaa pohtia asioita ja ratkoa ongelmiaan. Kuulostaa ehkä hieman laimealta mutta ei sitä ole! Tämä kirja sisältää paljon listoja ja siinä taitaa olla yksi iso syy miksi pidän tästä kirjasta ;)


Kuvat 1, 2, 3 ja 4.

Lisää kirjavinkkejä kerron heti kun luen hyviä kirjoja ja vanhoja tulee mieleen.

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Aa, Supernaiivi, paras kirja, jonka oon koskaan lukenu. Mulla on yleensä keskittymisvaikeuksia, mutta toi kirja oli pakko lukea heti ja se vei ihan mukanaan. Se tyyli on niiin loistava. Ja taitaa olla ainoa kirja, jota lukiessani oon nauranut ääneen :)
Mari L. oli joskus mun nimi, nyt oon anonyymi vaan.

Linda kirjoitti...

Pallokala: Nimi kuulostaa tosi tutulta, pitääpä tsekata kirjastossa seuraavaksi. Saitko mun viestin arpajaispalkintoon liittyen?

Mari L.: Kökkiikö kommentointi omalla nimellä taas? Aargh, raivostuttavaa ja oon taas tosi pahoillani kun en osaa asialle tehdä mitään :( Mutta juu, Supernaiivi, gotta love! Ostin sen pilkkahintaan jostain kirja-alesta, jihuu! :)

Sirkku kirjoitti...

Tehdäänks vaihtikset? Lähetä mun Supernaiivi ja mä lähetän sulle yhden hauskimmista kirjoista mitä tiedän...

Linda kirjoitti...

Sirkku: Tehdään ihmeessä! Hyvältä kuulostaa ;)